14 februari

Publicerad 2011-02-14 10:27:09 i Allmänt,

Dagen började inte sådär kärleksfullt som jag önskat. Pojkvännens bil funkade inte. Han fick ta min. Ringde föräldrarna för att tigga om skjuts till träningen. Ingen svarade. Somnade om. Träningen började och jag var förtfarande hemma. Ringde igen. Mamma svarade. -"Åker om 20 min". Jag kastade mig ur sängen. Slängde på mig kläder och smink. Packade frukost i väskan. Blev hämtad. Körde i diket. Väntade... Bärgade av Assistancekåren. Och nu är jag på jobbet och har precis ätit frukost. Fin början på Alla Hjärtans Dag. Inte.


 
Min helg har i alla fall varit fin så jag får väl tänka extra mycket på den.
Pojkvännen var i Stockholm på show med jobbet och kom inte hem förrens lördag kväll så då passade jag på att låna Rättviks Ridklubbs häst Krosmen för en tur ut i skogen. Vädret var toppen! Krosmen var taggad. Ridskolehästarna kommer ju inte ut så ofta i skogen under vintertid då det är så mörkt på eftermiddagarna och kvällarna.
Vi pulsade i djup snö. han fick jobba ordentligt med benen.

Jag åkte av.

Tur det var mycket snö och att jag hade säkerhetsvästen på (alltid vid hoppning och i skogen) Helt plötsligt bara låg jag i ett hav med snö runt om mig med tyglarna i min ena hand. Jag bara skrattade. Jag såg ut som ett snömonster. Och blöt blev jag. Hoppade snabbt upp igen så fort jag borstat av mig det mesta av snön och red sedan till ridhuset för att få en bättre avslutning. och det gick toppen! Det är så nyttigt för Krosmen att få jobba lite extra med benen. Han blir en helt annan häst. Så lätt att ställa och böja och lyssnar på skänklarna mycket bättre.

Igår tillbringade jag hela dagen till att göra det fint hemma. Diska, dammsuga, moppa golv, slänga sopor, sortera tvätt. Avslutade kvällen med Solsidan och Sherlock Holmes. Fint det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Johanna Runngren

27 år och mamma till en snart 1-årig underbar liten tjej. Bor i ett litet samhälle i mitten av Dalarna men min blivande man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela