Min vecka fram till nu

Publicerad 2011-01-19 10:43:16 i Allmänt,

Hittills har denna vecka kännts toppen!
Fortsätter jag med träningen som jag gjort fram till idag så kommer beach 2011 inte vara några problem!

Måndag:
35 min spinning och därefter 35 min styrkepass på morgonen.
Jobb
Handla
Laga mat
Stallet; mockade och red lektion för min ridlärare Annica Bood.
Jag fick Krosmen, det var på tiden jag rider honom, var nåra månader sedan. Måste ju börja slipa på det mesta nu så att vi kan ge oss ut och tävla om några månader :)
Vi arbetade mycket med skänkelvikning i serpentinbågar samt tempoväxlingar med fokus på arbets- och mellantempon i skritt och trav.
Jag är nöjd med dagens lektion då det var ett tag sedan jag red honom. Dock var det svårt att flytta honom för höger skänkel där han bara ville slingra sig ur genom att böja halsen. Men efter några uppresande tygeltag med höger hand och högerskänkeln som jag flyttade fram lite fick jag till några bra sidförande rörelser! Tempoväxlingarna fixade han jättefint.

Tisdag:
Jobb
Stallet; Kerstin-träning. Red Krosmen idag också. Fokuserade på tempon på 20 m volt. Volter är inte det enklaste med Krosmen, han vill gärna söka sig längre och längre ut. Han spårar inte utan, mest i vänster varv tar han ut bogen och in med rumpan, nästan lite sidförande. Vi jobbade mycket för att få honom att spåra ett bra tipps var att tänka omvänd galoppskänkel. Då blev resultatet bra. Men jobbigt var det.
Efter det jobbade vi i kort skritt med galoppfattning från det. Mycket nyttig övning för Krosmen, han ligger mer än gärna på latsidan när det gäller att röra på bakbenen. Vi fick göra så gått vi kunde från de förutsättningar han har. Han är ju trots allt en ridskolehäst som rids av många elever. Galoppfattningarna gick toppen!

Onsdag:
30 min spinning och 30 min styrkepass, efter det 30 "t-core", arbete med fokus på bålen, dvs mage och rygg (mycket bra för ridningen).
Nu: Jobb.

Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Johanna Runngren

27 år och mamma till en snart 1-årig underbar liten tjej. Bor i ett litet samhälle i mitten av Dalarna men min blivande man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela