Gårdagens ridlektion

Publicerad 2011-02-15 12:05:00 i Häst,

Igår var det lektion för Annica Bood igen. Vi hade sitsträning och var 2st/häst.
Alltså en longerade och en satt i sadeln.
Jag och Sandra Ollas hade Krosmen.
Det gick bra.
Sandra satt så himla fint i sadeln. Otroligt stadig i sitsen.
Själv har jag ju lite problem med att räta upp mig, speciellt i traven där jag blir rätt
bekväm av mig och gärna sitter som i en soffa, jag lutar mig tillbaka med överlivet.
När jag sitter bra känns det som jag håller på att falla frammåt, väldigt obehagligt.
Måste, måste bli bättre på att "luta mig frammåt" (i alla fall tänka så).

Longeringen gick också bra. Krosmen lyssnade dock lite för bra på avsaktningarna
och lite dåligare på igångsättningarna så "olle" som Annica döpt vår långpisk till fick
bekanta sig med honom under lektionen.

Jag travade av honom efter longeringen, Han kändes mycket fin efter lite serpentinbågar.
Jag valde att avsluta med att böja och ställa honom lite extra, även fast han longerats
med gummisnodd böjde han inte det minsta på kroppen utan såg mer ut som en spikrak
giraff.

Ikväll blir det Kerstinträning och innan dess ska jag till OKQ8 och hämta ut vita lindor och
pälsglans som jag beställt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Johanna Runngren

27 år och mamma till en snart 1-årig underbar liten tjej. Bor i ett litet samhälle i mitten av Dalarna men min blivande man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela