Team Hästliv

Publicerad 2011-01-15 16:03:04 i Häst,

Hästliv Siljan har nu kommit igång med ett team, Team Hästliv som jag blev uttagen till i slutet av förra året.
Jag ska delta på dressyrträningarna med Rättviks Ridklubbs största och snällaste häst Krosmen.

Krosmen är en vallack född 2002 och importerad från Polen (dock ej av RRK).
Han kom till RRK för ca fem år sedan och har varit, fram till förra året "stallets segaste häst". På lektionerna kunde han ställa sig på mitten av ridhuset och vägra röra på sig. Han sparkade så fort man ville förstärka skänkeln med ett spö då han inte svarade.
Jag har försökt att bortse från det och sett varje lektion på honom som en utmaning. Och slutligen har jag fått till flera lektioner med honom som jag är riktigt nöjd med. Skam den som ger sig!

Träningarna med Team Hästliv ska pågå en helg i månaden i ca 5 månader. Mitt mål med träningarna är att både jag och Krosmen ska lära oss att fungera ihop då vi troligen ska starta LB när årets säsong kommit igång.


Krosmen in action. Bild lånad från Rättviksridklubb.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Johanna Runngren

27 år och mamma till en snart 1-årig underbar liten tjej. Bor i ett litet samhälle i mitten av Dalarna men min blivande man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela