Det här var väldigt gott!

Publicerad 2012-11-02 09:38:35 i Mat,

Igår kom svärmor på besök. Hon hade med sig ett väldigt gott knäckebröd som hon hade gjort. Så när klockan var halv nio åkte jag till affären och handlade de ingredienser jag inte hade i skafferiet och gjorde en plåt.

2 dl majsmjöl
1/2 dl linfrön
1/2 dl sesamfrön
3/4 dl solsoskärnor
1/4 dl pumpakärnor
1/2 dl olivolja

Lägg ner alla ingredienser i en bunke.
Häll på 2 1/2 dl kokande vatten och blanda smeten.
Bred ut smeten tunnt på en plåt med bakplåtspapper.
Strö på grovsalt efter smak.

Sätt in i ugnen i 30 min på 175 grader sänk därefter till 150 grader och grädda i ytterligare 30 min.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Johanna Runngren

27 år och mamma till en snart 1-årig underbar liten tjej. Bor i ett litet samhälle i mitten av Dalarna men min blivande man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela